Hoe Playlife meer dan 10 000 bezoekers per maand op hun website krijgt?

Aanloop samenwerking
Playlife is een bedrijf dat biljart-, pool- en voetbaltafels verkoopt en installeert. In 2019 nam Arnaud, oprichter en eigenaar van Playlife voor het eerst contact op met SharkMedia. Arnaud zat in die periode met heel wat uitdagingen qua verkoop. De instroom van nieuw klanten verliep zeer cyclisch en vooral in de zomermaanden was er zeer weinig vraag.
Twee jaar eerder was er geïnvesteerd in een nieuwe website. Deze zorgde in het begin voor wat beperkte leads maar leverde verder weinig resultaat op. Anderzijds zag Arnaud dat collega’s met een sterke online aanwezigheid in de markt het goed deden. Bij Playlife liepen echter de vaste kosten verder op en werd de verkoop steeds moeilijker.
In eerste instantie zocht Arnaud een relatief goedkope manier om toch meer klanten aan te trekken. Hij is bij ons terecht gekomen via tevreden, vorige klanten. Op dat moment stond het nieuwe concept van SharkMedia nog in zijn kinderschoenen en was dit een eerste echte test om onze kennis in de praktijk om te zetten.

Opbouw website
We hebben eerst de website onder handen genomen. We startten met een grondige keyword analyse. Hierbij onderzochten we welke woorden de potentiële klanten van Playlife vooral ingaven wanneer ze op zoek zijn naar speeltafels.
Gebaseerd op deze woorden ontwierpen we een SEO- en technisch geoptimaliseerde website. Vervolgens schreven we gerichte artikels over de verschillende soorten speeltafels, de spelregels en tips en tricks voor het spelen met deze tafels. We bleven de website uitbreiden door maandelijks nieuwe artikels te posten. Deze inbound strategie op basis van de keyword analyse, zorgde al snel voor (veel) meer verkeer op de website (zie grafiek 1).

Grafiek 1
Zoals in grafiek 2 te zien is, komt Playlife reeds helemaal bovenaan in Google bij invoer van de woorden ‘biljarttafel kopen’, ‘pooltafel’ of ‘pooltafel kopen’. Een enorme vooruitgang die zich nog steeds blijft verder ontwikkelen en zorgt voor een betrouwbare instroom van interessante leads voor Arnaud. Hij zag zijn verkoop doorheen de laatste 2 jaar verdrievoudigen.

Grafiek 2
SEO gecombineerd met SEA en Facebook advertenties
Er gaat veel tijd over om een website via SEO bovenaan in de Google ranking te krijgen. Om deze groeiperiode te overbruggen kozen we voor een strategie waarbij Facebook- en Google ads werden ingezet om zo reeds omzet via de website te genereren. Dit in combinatie met een maandelijkse uitbreiding van de website zorgde voor een duurzame groeistrategie voor Playlife.
Naast mensen die effectief een tafel kopen, zagen we ook dat er veel bezoekers uit interesse op de website terecht kwamen. Deze mensen bleven vaak lang op de website, wat wil zeggen dat onze inbound marketing strategie aansloeg bij de bezoekers. Een lang verblijf op de website komt de “autoriteit” van je site alleen maar ten goede. Hoe meer autoriteit, hoe beter voor de SEO en hoe hoger in de ranking op Google.
We blijven verder bouwen aan de website van Playlife om de koppositie te behouden en te versterken. Dit alles maakt van Playlife een tevreden klant bij SharkMedia.
Graag meer info over hoe wij en PLaylife dit voor elkaar gekregen hebben?
Wij staan altijd klaar om elke vraag of interesse zo snel mogelijk te beantwoorden!