Het belang van duurzame leadgeneratie
We schreven eerder al een artikel over leadgeneratie en waarom dit relevant kan zijn voor u. Veel bedrijven kopen leads aan via grote leadgeneratoren, aan hoge prijzen met regelmatig twijfelachtige resultaten. Bij SharkMedia geloven we in het belang van het opzetten van duurzame leadgeneratie, samen met u. Hier leest u de voordelen van leadgeneratie, alsook hoe u een voorsprong kunt nemen op uw concurrentie.
Wat doen te veel bedrijven momenteel.
Door rechtstreeks leads aan te kopen bij grote kantoren lijkt u misschien direct resultaat te boeken, maar deze kunnen misleidend zijn. Door het ‘blind’ kopen van deze mogelijke klanten wordt er geen duurzaam, systematisch stelsel opgezet en wordt er dus zelf niets opgebouwd. Deze kortetermijnvisie is nog steeds aanwezig in vele sectoren. Het moment dat de samenwerkingen met de leadgenerator wordt stopgezet, of als deze beslist de leads zelf te gebruiken, blijft er niets over en moet uw bedrijf terug vanaf nul beginnen.
Wat is de kracht van duurzame leadgeneratie?
Hoe moet het dan wel? Door doordachte, duurzame leadgeneratie op te zetten zorgt u voor een klanteninstroom waar u zelf invloed op hebt. Samen met een growth marketingbureau wordt deze campagne opgezet en kan u beginnen met het écht opbouwen van langdurige en betrouwbare leadgeneratie. Door gebruik te maken van deze lange termijnvisie bent u niet afhankelijk van de ‘aangever’ van leads, want dit bent u zelf. Duurzame leadgeneratie is een ideale manier om het verschil te maken ten opzichte van uw concurrentie aangezien dit in veel sectoren nog niet is ingeburgerd.
Door deze tactiek te gebruiken ontvangt u ook veel meer informatie over de mogelijke klanten. Hoe zijn ze bij u beland? Welk platform is het meest geschikt om aan effectieve en efficiënte leadgeneratie te doen? Of is het juist een combinatie van verschillende platformen en factoren? Door het opzetten van duurzame leadgeneratie in samenwerking met een marketingbureau dat met u meedenkt houdt u rekening met de toekomst van uw bedrijf. Deze evolutie zal vroeg of laat plaatsvinden in elke sector, dus waarom er niet snel bij zijn?
Wat moet u nog weten over leadgeneratie?
Duurzaamheid van een leadcampagne is niet het enige aspect wat van belang is. Daarnaast is ook de exclusiviteit van belang. Als de gegenereerde leads naar te veel verschillende partijen gaan, verliezen ze hun waarde aangezien de concurrentie dan nog steeds van dichtbij aanwezig is. Hiernaast is het ook mogelijk om met gekwalificeerde leads te werken, zoals uitgelegd op onze pagina over leadgeneratie. Hierbij neemt uw marketingpartner al contact op met de mogelijke klanten zodat enkel de écht geïnteresseerde leads overblijven en dus uw tijd productief kunt besteden. We kunnen zelfs een stap verder gaan en de leads contacteren en rechtstreeks in uw of uw verkopers hun agenda plaatsen via een callcenter.
Nieuwsgierig naar wat een growth marketingbureau zoals SharkMedia kan doen voor u?